פרשת הדלפת החומרים מהטלפון של אפי נווה: תיק החקירה נגד שטייף נסגר

הפרקליטות החליטה על סגירת התיק נגד כתבת גל"צ הדס שטייף שנחקרה תחת אזהרה על הדלפת החומרים מהטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר בפרשה שהובילה להעמדתו לדין
רונן לוי |
הדס שטייף. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תיק החקירה בעניינה של כתבת הפלילים של גלי צה"ל, הדס שטייף, על כך שהדליפה לכאורה חומרים ממכשיר הטלפון הנייד של יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר, אפי נווה, נסגר. שטייף נחקרה תחת אזהרה על ההדלפה בחודש מאי השנה. ביחד איתה נחקר גם עו"ד יולי רוזנברג, שפרץ למכשיר הטלפון, וגם נגדו התיק נסגר. פרקליטת מחוז מרכז, עו"ד רחל אבישר, הודיעה על סגירת התיק נגד השניים בשל "חוסר ראיות מספיקות כדי להעמיד לדין".

השניים נחקרו בחשד לביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות לפי חוק הגנת הפרטיות, הפרת הוראה חוקית לפי חוק העונשין וכן עבירות לפי חוק בתי המשפט. שטייף ורוזנברג נחקרו בעבר גם בגין הפריצה לטלפון עצמה, אך גם תיק זה נסגר זה מכבר על ידי הפרקליטות.

המידע מהטלפונים של נווה שנפרצו והועתקו על ידי רוזנברג, בשיתוף פעולה ובתיווך של טייף הובילו לפרשת "מין תמורת מינויי", במסגרתה הוחלט להעמיד לדין את היו"ר לשעבר בכפוף לשימוע.

כזכור, בינואר 2019 נעצר נוה ונחקר באזהרה בחשד שפעל למינוי ולקידום שופטים בתמורה לשוחד מיני. הפרשה זכתה לכינוי "פרשת מין תמורת מינוי" ובעקבותיה התפטר נוה מתפקידו כראש לשכת עוה"ד.

בהמשך, בחודש דצמבר האחרון, הודיעה הפרקליטות על החלטתה להעמיד לדין את נוה ואת שופטת השלום אתי כרייף בעבירת שוחד בכפוף לשימוע. השניים אמורים להתייצב לשימוע אצל פרקליטת מחוז מרכז, עו"ד אבישר, החודש.

אולם בעקבות הדלפת החומרים, פנה נוה למשטרה והתלונן נגד שטייף על כך שלקחה את מכשיר הטלפון הנייד שלו ללא רשות ופרצה אליו. החקירה בעניין הפריצה למכשירים לא הבשילה והתיק בעניין זה נסגר. בהמשך נפתחה חקירה נוספת בלהב 433 הנוגעת להדלפות החומרים במסגרתה נחקרו שטייף ורוזנברג. התיק בעניין הזה נסגר כעת.

אפי נווה, יו"ר הלשכה הקודם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתגובה להחלטה לסגור את התיק נגד הדס שטייף על הדלפת החומרים ממכשיר הנייד של עו"ד אפי נוה, מסר הסניגור הבכיר, עו"ד ניר יסלוביץ: "הביטוי חוסר ראיות ביחס לעורך הדין המכובד רוזנברג והכתבת שטייף מדהים ומקומם כאחד, לאור הודאתם בפריצה לנייד, ולאור פנייתה של עורכת הדין סדובניק לפרסום החומרים. מעשיו החמורים לכאורה של עורך הדין נווה נידונים בבית המשפט ורק שם תוכרע אשמתו, כסניגור בכל שנותיי לא נתקלתי ברמה כזו של הכשרת השרץ רק כדי להרשיע אדם שלישי, אפילו בהסכמי עד מדינה עם רוצחים סוחרי סמים ואנסים המשטרה והפרקליטות לא פועלת כך".

עו"ד ניר יסלוביץ
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות