האם שיא צריכת החשמל בכל הזמנים ישבר שוב?

בחברת החשמל מעריכים כי השרב הכבד ביומיים הקרובים וכן, גל החום אשר צפוי ללוות אותנו לאורך כל השבוע, יוביל לעלייה בצריכת החשמל. כך תתנהלו נכון
אייל חן |
צילום: יניב נדב, פלאש 90

בחברת החשמל נערכים לקראת גל החום שצפוי ללוות אותנו בימים הקרובים ובשל כך לעלייה בצריכת החשמל. הערכה היא כי שיא צריכת החשמל בכל הזמנים, שנשבר רק במאי האחרון, ישבר שוב.

כדי להפחית את צריכת החשמל, די בשמירה על מספר כללים פשוטים כדי ליהנות ממכשירי החשמל שבבית תוך שמירה על מסגרת ההוצאות.

בימי הקיץ החמים, המזגן הוא לרוב צרכן החשמל המשמעותי ביותר. לכן יש חשיבות רבה לבחירתו ולשימוש הנכון והנבון בו, כאשר המטרה היא השגת נוחות יחד עם יעילות. כדי להפיק את המיטב מהמזגן ביעילות ובחסכון יש להקפיד על ניקוי (בהתאם להמלצות היצרן) של מסנני המזגן. בנוסף, אין לחסום את פתחי האוויר של המזגן ויש לכוון אותם כלפי מעלה.

כמו כן, יש לכוון את התרמוסטט של המזגן כך שהטמפרטורה בחדר תהייה קרובה ככל האפשר לטמפרטורה המומלצת בקיץ (25 מעלות צלסיוס). כוונון התרמוסטט במעלה אחת פחות בקיץ יגרום לעליה בצריכת החשמל של המזגן בכ- 5%.
חשוב לסגור היטב את הפתחים דרכם עלול לברוח אוויר ממוזג וכן את דלתות החדרים שאינם בשימוש. בקיץ כדאי לדאוג להצללת החדרים כדי לצמצם את עומסי החום שאיתם "מתמודד" המזגן.

גם המקררים והמקפיאים הם מכשירים שצריכתם משתנה במהלך השנה ומושפעת בעיקר מטמפרטורת הסביבה, מזמן ותדירות הפתיחות של הדלתות. כיצד להפיק את המיטב מהמקרר והמקפיא בבטחה ומבלי לבזבז? יש למקם את המקרר/המקפיא רחוק ממקורות חום ובמקום שאינו חשוף לשמש. בנוסף, הטמפרטורה המומלצת בתא הקירור היא 7-5 מעלות צלסיוס, בתנאי שאין  דרישות שונות עבור אכסון של מוצרי מזון מסוימים.

כמו כן, חשוב להקפיד על סגירה טובה של הדלתות ולבדוק מעת לעת את אטם הגומי שמסביב לדלת, כדי להבטיח איטום מושלם. בנוסף, לא מכניסים מזון חם למקרר או למקפיא ויש להמתין שטמפרטורת המזון יגיע לטמפרטורת החדר. השגיחו שהמעבה שבגב המקרר חייב להיות נקי מאבק. כמו כן, יש לאפשר תנועה חופשית של אוויר באזור שלו וסביב המכשיר כולו.

את הפעלת מכשירים הפולטים חום מומלץ לדחות לשעות הערב המאוחרות יותר, כאשר עומס החום יורד במקצת. בקיץ מומלץ לנצל את תנאי מזג האוויר ולצמצם, ככל האפשר, את הפעלת מייבש הכביסה. כאשר, בכל זאת, יש צורך בהפעלת המייבש, כדאי להפעילו רק בקיבולת מלאה ועד לרמת הלחות הדרושה (בגדים שמיועדים לגיהוץ לא צריכים להיות יבשים לגמרי) . את סחיטת הכביסה במכונת הכביסה לפני שמעבירים אותה למייבש, יש לעשות במהירות המרבית האפשרית.

כדאי וחסכוני יותר להפעיל את מכונת הכביסה ומדיח הכלים בקיבולת המרבית, אלא אם קיים צורך מידי להפעלה וקיימות תוכניות חסכוניות עבור כמויות קטנות שאותה ניתן להפעיל. חשוב לדעת כי ניתן להשיג חיסכון של עד 45% בצריכת החשמל אם מפעילים את המכשירים לעיל בקיבולת מלאה במקום שתי הפעלות של "חצי כמות", כלומר בתוכנית חסכונית.

בקיץ בפרט, כדאי להימנע מהפעלה מיותרת של תנור אפייה: כמויות קטנות מומלץ להפשיר, לחמם או לאפות במכשיר קטן (טוסטר-אובן או מכשיר מיקרוגל). כך ניתן לחסוך עד 40% בצריכת החשמל לאפייה/צלייה. למניעת הפסדי חום וחימום מיותר של הסביבה, יש להימנע מפתיחת דלת התנור תוך-כדי פעולה.

כאשר רוכשים מכשיר חשמלי חדש: חשוב להתאימו לצרכי הבית, לגודלו, לצרכים ולהרגלי השימוש של המשפחה. בקניית מכשיר חשמלי בכלל ושל מכשיר בעל צריכת חשמל גבוהה בפרט, כמו מזגן, מקרר, מכונת כביסה וכד', כדאי להשוות בין מספר מכשירים דומים ולבחור במכשיר בעל דירוג אנרגטי הגבוה ביותר, המסומן באות A, או הכי קרוב אליו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות