אישום: שוטרי מג״ב שדדו ותקפו פלסטינים

חמישה שוטרי מג"ב נאשמים כי איימו בנשק, היכו ושדדו פלסטינים תוך ניצול מצוקתם ותיעדו זאת במכשירי הטלפון שלהם
דניאל בן חמו |
לוחמי מג"ב במחסום. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: דוברות המשטרה
מחסום צבאי, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד חמישה שוטרי מג"ב בגין שוד מזויין, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות בחסר ישע, השמדת ראיה ועבירות נוספות. כתב האישום כולל 14 אישומים שעיקרם עבירות אלימות ורכוש שביצעו שוטרי מג"ב כלפי פלסטינים בעת שהיו במסגרת תפקידם.

על פי כתב האישום, במספר הזדמנויות במהלך חודש יולי, בעת שהיו הנאשמים בניידת משטרתית במסגרת תפקידם הם שדדו כספים מפלסטינים. מקרי השוד התקיימו ליד מעבר מיתר, כשהשוטרים היו לבושים במדים וחמושים בנשק משטרתי.

הנאשמים, כך נטען, ניצלו את סמכויותיהם ומעמדם לצד חולשתם של הפלסטינים, לעיתים תוך שהם מאיימים עליהם בנשק ואף מכים אותם. לפי האישום, ההנחה של השוטרים הייתה כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים לא יפנו לרשויות אכיפת החוק על מנת להתלונן. בחלק מהמקרים, נטען, עטו הנאשמים רעלות ומסיכות פנים כדי למנוע זיהויים.

הנאשמים, כך מתאר כתב האישום, כיוונו נשקים לעבר הקורבנות והציגו בפניהם מצג כאילו במסגרת תפקידם עליהם לבדוק אותם ולבצע חיפוש על גופם. בזמן הבדיקה הגופנית, נהג אחד מהשוטרים לגנוב את כספם.

אם לא די בכך, על פי האישום, בחלק מהמקרים תיעדו הנאשמים את האלימות בה נקטו כלפי הפלסטינים באמצעות תמונות וסרטוני וידיאו במכשירי הטלפון הניידים שלהם. בתום המשמרות, על אף שהיו בתפקיד, נמנעו הנאשמים מלדווח על החיפושים שערכו ועל השימוש בכוח בו נקטו ולא רשמו כל דו"ח בעניין.

המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט לעצור ארבעה מהנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, בבקשת המעצר צוין כי ״הנאשמים ביצעו את מעשיהם, בעודם לבושים מדי משטרה וחמושים בנשקים משטרתיים. הנאשמים ניצלו את מעמדם ואת האמון שניתן בהם ועשו שימוש במדיהם ובחזותם כשוטרים כדי להטיל אימה על קורבנותיהם ולהכניעם לצרכיהם".

עוד נכתב: "מעשיהם של השוטרים מעידים כי אין לאלו עכבות והם אינם חוששים לבצע מעשי עבירה קשים בחסות תפקידם המשטרתי. הנאשמים חברו זה לזה לביצוע עבירות שוד מזויין, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות ועוד. הם פעלו באופן שיטתי ובתחכום. חלק מהעבירות נעשו באכזריות ובאלימות חמורה תוך שימוש בנשק חם לצורך ביצוע העבירה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות