הסימן המסחרי "IRONDOME" ימשיך להיות שייך אך ורק לחברת רפאל

חברת סייבר רשמה את הסימן המסחרי "כיפת ברזל" לפתרון הגנה בפני מתקפות סייבר. רפאל, החברה הממשלתית שמייצרת את כיפת ברזל, פנתה לרשם הפטנטים ובקשתה התקבלה – הסימן ימשיך שייך לרפאל בלבד
רונן לוי |

בעקבות פנייה של חברת "רפאל" המייצרת את כיפת ברזל לרשות הפטנטים, בוטל סימן המסחר "IRONDOME", שנרשם על ידי חברת IronNet Cybersecurity, בטענה שהוא פגע בזכותה של רפאל לשימוש ייחודי בסימן המסחר.

לפני כשבועיים הגישה "רפאל", חברה ממשלתית ישראלית אשר עוסקת בפיתוח וייצור אמצעי ומערכות לחימה מתקדמות, בין היתר בתחומי סייבר, יבשה, אוויר, ים וחלל, בקשה לרשות הפטנטים למחיקת סימן המסחר "IRONDOME" של חברת IronNet Cybersecurity, Inc., שהיא חברה אמריקאית אשר עוסקת בתחום אבטחת הסייבר ומספקת פתרונות הגנה לגורמים שונים מפני לוחמה ומתקפת סייבר.

רפאל טענה בין השאר, כי "כיפת ברזל" הוא סימן מסחר מוכר היטב בארץ ובעולם ומסמן עליונות טכנולוגית ויכולות הגנה מתקדמות ביותר והציבור בארץ ובעולם מקשר את תדמיתה החיובית של מערכת "כיפת ברזל" עם רפאל. בעלת הסימן בחרה שלא להגיב לטענות רפאל.

רפאל הציגה ראיות כי מערכת זו הוצגה החל משנת 2010 בתערוכות מקצועיות ברחבי העולם, וזכתה לסיקור תקשורתי רחב בארץ ובעולם ברשתות כמו CNN ו BBC. כבר אז נעשה שימוש בשם "כיפת ברזל", ארבע שנים טרם הקמת חברת בעלת הסימן ושנים לפני הגשת הבקשה לסימן מסחר.

בעלת הסימן "IRONDOME" הגישה בקשה לרשות הפטנטים בישראל בשנת 2016 לרישום הסימן, בזמן שסימנה של רפאל כבר היה בשימוש נרחב ולמערכת "כיפת ברזל" כבר היה מוניטין בינלאומי, ועל כן טוענים בחברת "רפאל", שבחירת הסימן נעשתה בחוסר תום לב.

הפוסקת ד"ר רויה ישראלי, קבלה את בקשתה של חברת רפאל וכתבה בהחלטתה: "לאור האמור אני סבורה שרישומו של הסימן "IRONDOME" פגע בזכותה של רפאל לשימוש ייחודי בסימן המסחר המוכר היטב "IRON DOME", משכך הסימן אינו כשיר לרישום לאור הוראות סעיף 16(א)(1) לפקודה ודינו מחיקה בהתאם לסעיף 39(ב) לפקודה".

עו"ד סער גרשוני, מומחה לקניין רוחני, מוסיף: "צדקה הפוסקת, מרגע שהוכח שהשם כיפת ברזל הן בעברית והן באנגלית היה ידוע ומוכר בארץ שנים טרם הגשת הבקשה על ידי חברת התוכנה, ניתן לבטל את סימן המסחר שהוגש לרישום בחוסר תום לב ובמטרה לנצל את המוניטין שנצבר לסימן בקרב הקהל הישראלי, אשר יכול לטעות ולסבור כי יש קשר בין מוצרי חברת התוכנה לבין כיפת ברזל, או רפאל".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות