בית הדין הרבני בחיפה: תשלום מזונות יוכיח כי הבעל רוצה שלום בית

החלטה חדשה קובעת כי בעל שהודיע כי אינו רוצה להתגרש ישלם מזונות כדי להוכיח את כנותו
נעמה כהן |
אילוסטרציה

בית הדין הרבני בחיפה קבע שהבעל יעביר מזונות בסך 7,000 ש"ח מדי חודש כחלק מבדיקת כנותו של הבעל בבקשתו לשלום בית.

שוטר משטרת ישראל שניהל חיים כפולים, נתבע על ידי האישה למזונות, כתובה ומשמורת, לאחר שלאישה התברר כי הוא ניהל חיים משותפים עם אישה אחרת במחוז בו משרת, והיה מגיע רק בסופי שבוע לביתו. לזוג שני ילדים כאשר הבכור בן 18 וחצי.

עו"ד דפנה פלר, שמייצגת את האישה, הצליחה לקבל בתום הדיון מבית הדין הרבני מזונות בסך 7,000 ש"ח לחודש לאחר שהבעל ניסה לנהוג בטקטיקת שלום בית בכדי למשוך זמן. על פי התביעה אותה הגישה האישה היא דרשה כאמור מזונות, כתובה ומשמורת. במעמד דיון שהיה אמור להתקיים רק על נושא המזונות, הבעל ביקש לדחות את הדיון, אולם בית הדין לא אישר את הדחייה.

עו"ד דפנה פלר

לטענת הבעל הוא לא מחסיר כלום וכל המשכורת שלו מועברת לחשבון המשותף, דבר אשר התגלה כלא נכון.

מנגד טענה עו"ד פלר, כי הבעל החליט לעשות דין לעצמו והפר צו דיספוזיציה של בית הדין הרבני אשר הורה לו להותיר את המצב הקיים. לטענת הבעל הוא לא מחסיר דבר מהבית, אך עובדה ברורה היא כי שבוע וחצי אין דוד מים חמים עקב תקלה, והאישה יחד עם ילדיה הולכים לחברים בכדי להתקלח.

לבעל אין שכר דירה וחשבונות לשלם, וכל הוצאותיו משולמות על ידי מקום עבודתו. ביום ו' האחרון האישה ביקשה מהבעל לקנות מצרכים הביתה, והוא אמר לה שאין כסף.

עוד טענה עוה"ד פלר כי הכספים שנותרו בחשבון הפרטי החדש שפעל הבעל לפתוח יש להעבירם לחשבון המשותף, ומאחר והבעל פעל לפתוח חשבון בנק פרטי ולשם להעביר את משכורתו, נחסמו כל הכרטיסים המשוייכים לחשבון המשותף, כך שהאישה איננה יכולה לקנות מצרכים בסיסיים".

במהלך הדיון בחר הבעל להפתיע את בית הדין הרבני והאישה כאשר הודיע שהוא לא מעוניין להתגרש אלא מעוניין בשלום בית, בית הדין הרבני הורה כי בני הזוג יפצלו חשבונות, והגבר יעביר לחשבונה הפרטי החדש של האישה מדי חודש מזונות בסך 7,000 ש"ח, ובכך בדק את כנות הבקשה של הבעל לשלום בית וכל זאת כאשר סך שכרו עומד על כ 9,000 ש"ח.

_________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%93%d7%a4%d7%a0%d7%94-%d7%a4%d7%9c%d7%a8

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות