למרות שלא עמד בצו התשלומים – ההוצאה לפועל אפשרה לחייב איחוד תיקים ופניה למסלול הפטר

למרות שלקוח שלנו לא עמד בתשלומי החזר החובות, אחרי התערבותנו הסכימה ההוצאה לפועל לאחד את תיקיו ולהפנותו למסלול הפטר
עו"ד שלי גרשט |

השבוע קיבלנו עוד הוכחה מדוע אף פעם אסור לוותר. לקוח שלנו שילם במשך 8 שנים סך 600 ש"ח לחודש במסגרת תיק האיחוד בהוצל"פ. החייב, שהוא לקוח משרדנו, נאלץ לחדול מהתשלומים בשל בעיות בריאותיות של בנו. עקב הפסקת התשלומים, פיזרו לחייב את תיק האיחוד והעיקולים החלו להגיע אל הלקוח.

כאן המקום לציין כי במסגרת החוק החדש לחדלות פירעון ושיקום כלכלי, ניתן לאחד תיקים של חובות המתנהלים בהוצאה לפועל, ולאפשר לחייבים להחזיר סכום חודשי של 3% מסך החובות בכל התיקים שאוחדו, ולמעשה בקשות החייב למוגבל באמצעים וצו תשלומים נמוך, אינן ניתנות להגשה עוד.

דרך המנחה את משרדנו היא כי לא כל לקוח צריך לפנות להליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) ומי שניתן למנוע לו הליכים אלו – עדיף!

בטרם פניה להליכי חדלות פירעון, הגשנו בקשה להפטר בהוצל"פ, אולם הרשמת דחתה את הבקשה בטענה כי אינו עומד בתנאי להשלמת הפיגורים עם הגשת הבקשה.

במסגרת הליך זה, משרדנו יפעל לביטול עיקולים וביניהם עיקול משכורת וחשבון הבנק

בתגובה לרשמת, ביקשנו ליישם את החריג הקבוע בס' 69י (3)(3)(ב), בו לרשמת יש סמכות לחרוג אם לחייב הייתה סיבה מניחה את הדעת למחדליו בתשלומים. לפי התיקון לחוק ההפטרים, החייב זכאי להפטר באם עמד בצו תשלומים שניתן לו על ידי רשם ההוצאה לפועל בשלוש השנים האחרונות שקדמו למועד הגשת בקשת ההפטר, או שילם לפחות 18 תשלומים, ובעת הגשת הבקשה, שילם את יתרת התשלומים. עם זאת, לפי התיקון מוסמך רשם ההוצאה לפועל להורות כי גם חייב שלא עמד בתנאי תשלום אלה ייכנס למסלול הפטר.

לאחר הגשת התגובה, הרשמת קיבלה את הטענה ובשלב זה הורתה על השבת תיק האיחוד, תשלום פיגורים של חודשיים בלבד וצו תשלומים בסך 150 ש"ח לבקשתו. לאחר תשלומים אלו יבחן המשך התיק להפטר, מה שיהיה התיק האחרון במשרדנו להפטר בהוצל"פ.

– הפטר לפי החוק החדש

ייחודו של החוק החדש הוא בכך שניתן לקבל הפטר במסגרת חדלות פירעון בהוצל"פ לחובות הנמוכים מ150,000, ללא הליך פשיטת רגל. כיצד מתנהל הליך ההפטר לפי החוק החדש?

ההוראות הנוגעות להליך ההפטר לפי החוק החדש מוסדרות במסגרת פרק ט' לחלק השלישי של החוק החדש, שכולל במקורו את סעיפים 174 עד 176 לחוק. אולם, לפני שנדון בהוראות אלו, חשוב להזכיר שינוי נוסף שהחוק יצר, וזאת בעניין האבחנה בין הליכים של חייבים יחידים בעלי חובות בסכום גבוה יחסית שמעל 150,000 ₪, לבין הליכים של חייבים יחידים בעלי חובות בסכום נמוך יחסית של עד 150,000 ₪.

אחד ההבדלים העיקריים בין שתי קטגוריות החייבים הללו מתבטא בכך שהסמכות לדון בהליכי חדלות הפירעון שלהם, לרבות בכל הקשור להליך מתן צו ההפטר, מוקנית לגורמים שונים.

הסמכות לתת צו הפטר לחייבים שסכום חובותיהם מעל 150,000 ₪ מוקנית לבית משפט ,השלום ואילו הסמכות לתת צו הפטר לחייבים שסכום חובותיהם עד ל-150,000 ₪, מוקנית לרשם ההוצל"פ הייעודי להליכי חדלות פירעון.

– מתן הפטר לחייב שסכום חובותיו עד ל-150,000₪

אחד השינויים הגדולים והמשמעותיים בחוק חדלות פירעון הוא במתן האפשרות לחייב לקבלת הפטר, אם בהסדר או בתנאים אחרים, ללא צורך בהליכי פשיטת רגל והתערבות המדינה על ידי כונס הנכסים ועורך דין חיצוני, המשמש כמנהל מיוחד.

הרעיון בהליך זה הוא כי החייב יסדיר את חובותיו ויקבל הפטר בדרך מהירה ביותר ההליך מתנהל בלשכת ההוצאה לפועל בפני רשם ייעודי ובכך החייב ישתחרר מחובותיו.

עוד חשוב לציין כי במסגרת הליך זה, משרדנו יפעל לביטול עיקולים וביניהם עיקול משכורת ועיקול עובר ושב בבנק, אולם לצד זה יש לשים לב האם בידי החייב נכסים כגון דירת מגורים, כספים צבורים (למעט פנסיה) תביעות בהן הוא התובע, תביעות בתאונות דרכים ונזיקין וכן ירושות וצוואות.

כמי שטיפלו במעל 20,000 חייבים שיוצגו במשרדנו, ומחקו חובות בסך מעל 100,000,000 שקלים, אנו רוצים להבטיח לכם: אסור לוותר ואסור להתייאש, אנו נדע איך למצות כל הליך ודרך אפשרית על מנת שתגיעו במהירות להתחלה כלכלית חדשה ללא חובות ומשקעי עבר.
______________________

לאתר של עו"ד שלי גרשט

עו”ד שלי גרשט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות