האסיר יעקב פליסיאן נעצר על ידי המשטרה בחשד להברחת קוקאין

העבריין יעקב פליסיאן נעצר בחשד למעורבות בהברחות סמים בפרשת אל על. מאחר והוא אסיר, תנאי מאסרו הורעו והוא הועבר לאגפי המועברים
ציון חן |
יעקב פליסיאן, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שלושה ימים לפני יום הולדתו ה -36, מתוכם 5.5 שנים בכלא, שוב נעצר הארכי-עבריין יעקב פליסיאן. שמו נקשר עכשיו בפרשת הברחת הסמים שטילטלה את המדינה בנובמבר 2018, עם מעצרו של רמי יוגב, ראש אגף הבטחון של חברת התעופה אל-על, כנאשם מרכזי. הפרשה עוסקת בהברחות סמים, זהב, כסף ויהלומים, מחו"ל לארץ ומהארץ לחו"ל. תיק שהדיונים בתיקם של 8 מתשעת הנאשמים בפרשה, עדיין נמשך.

פליסיאן נעצר עתה לחקירה שנפתחה נגדו על חשדות למעורבות בפרשה המדוברת. "מדובר על יבוא סמים בהיקף גדול מאוד מדרום אפריקה בשנת 2018", אומרים במשטרה בציון השנה בה גם התפוצצה פרשת ההברחות באל על.

כל זאת קורה לפליסיאן בשעה שגם כך הוא מנהל בימים אלה תיק של סחר בסמים, שנמכרו לעבריין שחצה את הקווים והפך להיות סוכן של ימ"ר ירושלים, בתיק בו הוא הפליל מספר סוחרי סמים.

המשטרה עקבה, תיעדה והקליטה שיחות בין סוחר סמים מפתח תקווה, אשר את הסמים שמכר לסוכן המשטרתי הוא קנה למעשה מפליסיאן.

הסוכן ביצע שתי קניות כאלה של 100 גרם ושבעים גרם בשווי של כ-70 אלף שקל. מדובר בתיק מאוד בעייתי בעבור המשטרה, מאחר ואין תיעוד ממשי של מסירת הקוקאין לסוחר שמכר לסוכן. אבל זאת לא הבעיה היחידה בתיק הזה, שעשוי להיגמר בסופו של דבר בעסקת טיעון מקלה עם פליסיאן.

כעת, בשעה שפליסיאן, כאמור כעת אסיר שמנהל את משפט הסחר הזה, הוא הוצא מתאו והועבר לאגפי המעברים, שם הרבה פחות נוח, המשמשים אסירים שמועברים לבתי כלא אחרים. או, כמו פליסיאן, שהוא עתה גם אסיר וגם עצור בתיק החדש שנפתח נגדו.

פליסיאן הוא לא העצור היחיד בענף החדש שצמח על הפרשה הישנה יותר של אל על. איתו נעצרו לחקירת היחב"ל בלהב 433 עוד 3 נאשמים מפרשת 'אל על', ובהם האיש המרכזי בפרשיה, רמי יוגב (56) ממתן, שהיה כאמור ראש אגף הבטחון של חברת התעופה, אשר מסילטי (57) מנתניה, יניב חזן (43) מאור יהודה ואבי פרץ (34) מנס ציונה. חוץ מהם נעצרו גם אשתו של פרץ, תימור פרץ (37), לידן שתוי מאשדוד ודויד אלון דדון (60) ממושב ערוגות.

היחיד שלא נכלל ברשימת העצורים, אבל יש לו קשר להברחות קוקאין מדרום אפריקה ב'פרשת אל על', הוא חנניה כנפו (53) מאשדוד. בחודש ינואר השנה הוא הגיע לעסקת טיעון עם המדינה, במסגרתה נגזרו עליו 10 שנות מאסר, אך חמש וחצי מהן הן חופפות לתקופת מעצרו, כך שנותרו לו ארבע וחצי שנים לשבת. כנפו הודה במסגרת 'פרשת אל על' ביבוא של 13 קילו קוקאין מדרום אפריקה לישראל בשנת 2018. אותה שנה בה התפוצצה הפרשה שעדיין מעיפה ריקושטים גם שנתיים אחרי עם מעצרן של פליסיאן והאחרים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות