כתב אישום נוסף בכפוף לשימוע נגד הרב ברלנד

תוך כדי שמשפטו מתנהל באישומים חמורים, החליטו בפרקליטות להוסיף אישומים בגין העלמות מס, העסקת עובדים ללא תלושי משכורת וניכוי מס כחוק, ועוד
מעיין לביא |
הרב ברלנד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לב״כ של אליעזר ברלנד על החלטתה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות מרמה מתוך כוונה להתחמק ממס, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות, בכפוף לשימוע שייערך לו.

ברלנד עסק במתן שירותים שונים (פדיונות נפש, ייעוץ, גיוס תרומות וחוגי בית) תמורת תשלום, בעת שעמד בראש קהילת שובו בנים. על פי החשד, הוא נמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס, ואף פעל להסתיר את הרכוש האסור. בנוסף, חשוד ברלנד שהעסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס כנדרש.

ההחלטה לזמן את אליעזר ברלנד לשימוע בגין עבירות אלה התקבלה בנוסף לתיק המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, בגין ניצול מעמדו כרב מוכר ונערץ על מנת להוציא סכומי כסף מאנשים במצוקה שפנו אליו לעזרה.

נציין, כי בית המשפט הורה באפריל על מעצרו של ברלנד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, וקבע כי תיאור האישומים אינו יכול אלא ללמד על מערך שלם, שלא לומר תעשיה של הונאה ומצגי שווא, בכדי להביא את מי שמצוי במצוקה לשלם אלפי שקלים ולעיתים עשרות אלפי שקלים, כדי לרכוש תקוות שווא למזור לחולי, לתחיית מתים, לשחרור מבתי סוהר ועוד.

מסוכנות נלמדת אף מההתנהגות האלימה, שבאה לידי ביטוי בנכונותו של הנאשם להפעיל אלימות פיזית של ממש על ידי מי ממאמיניו כלפי מי שהוא סבור שראוי לכך, תוך שהוא אומר בקולו כי אינו מורתע מעונשי מאסר. בית המשפט קבע כי לא ניתן לתת בנאשם את האמון המינימלי הנדרש לשחרור לכל חלופה, גם אם זו כוללת מעצר בפיקוח אלקטרוני, מפקחים, מעטפת של חברת אבטחה ובטוחות.

חסידי הרב ברלנד בעת הדיון בעניינו. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות