כתב אישום נגד אדם שהטריד ואיים על בעלות עיתון גלובס

הסיוט של בעלות עיתון גלובס: כמעט שנתיים של הטרדה ואיומים על ידי תושב גבעתיים ברשת האינטרנט. בדיון הראשון קרא השופט לצדדים להגיע להסכמה
נעמה כהן |

שנתיים לא פשוטות עברו על ענת אגמון ואלונה בר און, בעלות העיתון גלובס, כאשר במהלך 2017 עד יולי 2019 עברו הטרדה ואיומים על ידי תושב גבעתיים, בן 53. כך עולה מכתב אישום שהוגש בבית משפט השלום בתל אביב. על פי כתב האישום, את אגמון הוא הטריד על רקע אישי, ואת שתיהן הטריד על רקע פעילותן ועבודתן בעיתון ״גלובס״ שבבעלותן. בתחילת החודש היה דיון בו השופט קרא לצדדים לקדם את התיק על דרך ההסכמה.

על פי כתב האישום, הנאשם הטריד את אגמון ובר און באמצעות הרשתות החברתיות ומיילים, באופן שיש בו כדי לפגוע, להפחיד, להטריד, ליצור חרדה או להרגיז שלא כדין. כמו כן הוא איים בפגיעה בהן שלא כדין, והכל על רקע פעילותן הציבורית ועבודתן בעיתון ״גלובס".

הנאשם, שגר עד לפני כשנה בארצות הברית, פרסם עשרות טוקבקים, שבין היתר, כללו תכנים כמו: ״תמהונית ומגלמונית קנו את העיתון והרי התוצאות״, "גלובס הפך להיות עיתון לאישה, עיתון שכל כולו תעמולה פמינסטית ויללות קיפוח״, וכן ״זה מדור דעות? או שהעורכת שוב מתחנפת לבעלת הבית החדשה שלה אלונה בר און הם רגילים בגלובס ללקק לבעלי הבית עיין ערך פישמן״. וגם: ״אולי שאלונה בר און, ורד רמון וענת אגמון יצאו לחופשה ממושכת ביחד, ויעזבו את קוראי גלובס במנוחה״.

בנוסף לכך, הטריד הנאשם את ענת אגמון ברשתות החברתיות, ״פייסבוק״, ״אינסטגרם״ ו״טוויטר״, בכך שפרסם עשרות פרסומים הכוללים, בין היתר, את התכנים הבאים, לרבות איומים: ״שמישהו כבר יקח לבנה, שדרות הציונות בסמטה, תקברו אותה בחלקה הצמודה קבורת אנקה ליד האוהל. מחשבה שהייתי עם הדבר הזה מעוררת בי בחילה עמוקה", וכן ״ענת אגמון שאני נוחת החודש בארץ כדי לך לא להיות בארץ כי אני בא לקבור אותך״.

בכתב האישום, מצוין כי הנאשם במעשיו אלה הטריד את אגמון ובר און בהזדמנויות רבות, בכך שפרסום אודותיהן מאות פרסומים שיש בהם כדי לפגוע, להפחיד, להטריד, ליצור חרדה או להרגיז שלא כדין. בנוסף לכך, איים הנאשם על ענת אגמון בפגיעה בחייה ובחיי משפחתה, במספר הזדמנויות, וזאת בכוונה להפחידה.

בתחילת חודש מאי נערך דיון בבית משפט השלום בתל אביב, והשופט רועי פרי דחה את הדיון למענה לכתב האישום לחודש יולי. בינתיים תערוך בא כוח הנאשם פגישה בלשכת התביעות ותנסה לקדם את התיק על דרך ההסכמה.
________________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט רועי פרי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות