פרידה ללא אשמה

המהירות שבה הופכת אינטימיות מרגשת למלחמה משפטית לא מפסיקה להפתיע גם את המנוסים והמשופשפים שבעורכי דין. מתי סערת רגשות ופניות מרובות לאדם, איתו חלקת חיים, הופכים מחלק מתהליך הפרידה לתיק פלילי?
נעמה כהן |

דמיינו זוג, שלאחר מערכת יחסים בת מספר שנים מחליטים להיפרד. לטענת המתלוננת, לאחר סיומו של הקשר הרומנטי בין השניים, החל בן הזוג להטרידה בשיחות טלפון רבות, בשליחת הודעות ובמעקב שערך אחריה. היא ציינה כי הוא מעולם לא תקף אותה או איים עליה, והוסיפה כי מדובר באדם שאינו אלים לא בפן הפיזי ולא בפן המילולי.

לאחר כשבועיים, הגיעה המתלוננת לבטל את תלונתה כנגד בן הזוג לשעבר, מאחר שמיום הגשת התלונה הוא לא יצר עמה קשר ולכן היא מעוניינת לבטל את התלונה. היא הוסיפה שאף אחד לא כפה או איים עליה לבטל את, התלונה והשיבה שבאה מיוזמתה לבטל את התלונה נגדו.

למרות זאת, המשטרה זימנה את בן הזוג לשעבר לחקירה, בה הדגיש כי מערכת היחסים בינו לבין המתלוננת, שנמשכה כאמור שנים רבות, הייתה משמעותית מאוד עבורו, ולכן הוא לא מיהר לוותר על אהובתו. לכן ניסה לפייסה, בין היתר בעזרת מתנות ולא חלילה בשום אמצעי מסוכן אחר. כל רצונו היה לפגוש את המתלוננת ולשוחח עמה ביחידות, זאת על מנת ללבן את היחסים בניהם, וכי כל מעשיו נבעו מתוך אהבה ותקווה שגם הפעם יוכלו לשוב להיות יחד.

לאחר חקירת הפרוד, הוחלט לסגור את התיק מעילה של "חוסר ראיות".

תיקים רבים נסגרים על ידי המשטרה והפרקליטות מעילה של "חוסר ראיות", דבר המהווה מכשלה להמשך חייו של החשוד כאדם נורמטיבי, שנותר עם כתם ברישומי במשטרה. עילת הסגירה הזו של "חוסר ראיות" פגעה בעתידו והפריעה לבחור הצעיר להתקבל למקומות עבודה.

עו"ד יפעת שי יוספזון – שותפה מייסדת ומנהלת המחלקה למחיקת רישום פלילי במשרד עו"ד שי יוספזון ושות', הגישה בשם החשוד בקשה לפרקליטות לשנות את עילת הסגירה ל"חוסר אשמה פלילית".

עו"ד שי יוספזון כתבה בבקשה כי "מעיון בחומרי החקירה, שכללו רק את תלונתה של המתלוננת וחקירתו של בן הזוג בלבד, עולה תמונה ברורה ממנה משתקף כי מדובר במקרה של אהבה נכזבת ובאי הבנה מצערת. אך בוודאי שלא במקרה של הטרדה. זאת נוכח ההיסטוריה הרומנטית בין השניים, שכללה כאמור פרידות שבסופן חזרו המבקש והמתלוננת להיות יחדיו. לכן, לא שיער המתלונן כי פרידה זו תהיה שונה מקודמותיה ותוביל לסיום מערכת היחסים באופן סופי ומוחלט. לטענה זו ניתן למצוא חיזוק במספר מוקדים, החל מתלונתה של המתלוננת ממנה עולה כי רק לאחר שהחלה המתלוננת קשר זוגי עם גבר אחר בחרה להגיש תלונה כנגד המבקש".

סוף דבר, הפרקליטות שקלה בכובד ראש את טענותיה ונימוקיה של עו"ד יוספזון, והורתה על שינוי עילת הסגירה לחוסר אשמה. מה שמדגיש שוב את החשיבות שיש בהתייעצות עם עורך דין בכל סוגיה כמעט המערבת את החוק, או את מוסדות המדינה, קל וחומר את המשטרה ו/או הפרקליטות.

 

תלונה במשטרה, מרגע שהוגשה כבר אינה בידיו של המתלונן ולא ניתן למשוך או לבטל אותה על פי רצון, ולעילת סגירת התיק השלכות מרחיקות לכת על עתידו ואורח חייו של הנילון גם אם התיק נסגר לכאורה, ללווי המשפטי של עורך דין פלילי כבר בשלב החקירה משמעות אדירה גם אם אתם בטוחים בחפותכם
______________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%99%d7%a4%d7%a2%d7%aa-%d7%a9%d7%99-%d7%99%d7%95%d7%a1%d7%a4%d7%96%d7%95%d7%9f/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות