הרשות להגנת הפרטיות פרסמה קווים מנחים לעסקים ומקומות עבודה

לקראת השלב הבא של החזרה לשגרה, נדרשים מקומות עבודה ומסחר לבדוק את טמפרטורת הבאים בשעריהם. הרשות להגנת הפרטיות פרסמה קווים מנחים לתקנות החירום החדשות
נעמה כהן |
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים פרסמה מסמך מדיניות עבור עסקים, הנדרשים למלא אחר הוראות משרד הבריאות במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה. במסגרת זו קיימת התייחסות לנהלים ולתקנות שעת החירום הקובעות שעל מעסיקים במקומות עבודה ומסחר לבדוק ולתשאל את הנכנסים למקום. הרשות מבהירה כי אין לאסוף את המידע ולעשות בו כל שימוש מעבר למניעה או אישור כניסה של אנשים, בהתאם לקריטריון האם הם עלולים להוות סיכון לאנשים אחרים. כל שימוש אחר במידע הוא פגיעה בפרטיות.

במסמך נכתב כי אין להציג בפני הנכנסים שאלות נוספות הנוגעות להיבטים בריאותיים הקשורים לנגיף הקורונה מעבר למה שמפורט בתקנות שעת החירום, או לבקש כל מידע אישי אחר מעבר לכך. יש להימנע מלאסוף ולשמור מידע אישי במסגרת זו, יש להימנע מלעשות שימוש במידע המוקלט והמועבד טכנולוגית (כמו מדידת חום) לכל מטרה אחרת פרט לעצם אישור הכניסה, במיוחד אם מדובר במידע הניתן לשיוך ולהוביל לזיהוי אדם ספציפי.

עו"ד יעל סולקין לביא, יו"ר ועדת הסייבר של מחוז מרכז בלשכת עורכי הדין:
"אנו עדים לכך כי הגנת הפרטיות הינה ערך עליון. וככל שנדרשת פגיעה בפרטיות, היא תיעשה בצורך מדודה, ורק כזאת הנדרשת בנסיבות המיוחדות. כלל זה חל גם ברגעי שגרה וגם ברגעי משבר ובמצבי חירום כדוגמת הקורונה, כאשר ישנה הצדקה, לכאורה, לפגיעה בפרטיות. יש להקפיד ולפעול על מנת שהפגיעה הנגרמת כתוצאה מהפעילות לא חורגת מהנדרש בנסיבות העניין.

"כאשר הפעילו את תקנות שעת חירום וכאשר תכננו את החזרה לשגרה, הוחלט על הצבת מד חום בכניסה למקומות עבודה, קניונים ואזורי מסחר. אין זה אירוע רגיל בו אדם נדרש להשאיר את פרטיו האישיים, להשאיר את מידת חום גופו ביום ספציפי במקום בו ביקר ופרטי זיהוי נוספים. אך כאשר המטרה היא מניעת סיכון חיי אדם, הפגיעה היא כנראה מדודה, מפוקחת ונדרשת בנסיבות הללו. לכן הגבילו התקנות את השימוש בתוצאות או בפרטים האישיים רק לצורך הנדרש, והוא מעקב אחר החולים ואו הנדבקים הפוטנציאליים, וניטור מעגל החולים סביב אותו אדם.

"אסור ויש להימנע משימוש במידע לכל מטרה אחרת שאינה נכללת במטרה זו, והיא ניטור המחלה בזמן הנתון וסיכול התפרצותה. ככל שהדבר כרוך בחדירה לפרטיות, התקנות אומרות שהפגיעה הזאת מיועדת רק למטרת התקנות בלבד ולא לכל מטרה אחרת. נקווה רק שבהעדר סנקציות לשימוש אחר, גורמים מסחריים ואחרים לא ינצלו את הפרצה כדי להטריד אותנו ביום שאחרי המגפה".

______________________________

למסמך המלא של הרשות להגנת הפרטיות

______________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%98%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90-%d7%a1%d7%95%d7%9c%d7%a7%d7%99%d7%9f-%d7%99%d7%a2%d7%9c/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות