המשטרה מזהירה: עליה בדיווחים על פריצות לווטסאפ

המשטרה מגלה כי לאחרונה יש עליה בפריצה לחשבונות ווטסאפ, במגוון שיטות. להלן דרכי המניעה
רונן לוי |

משטרת ישראל מבקשת להביא לידיעת הציבור כי בשבועיים האחרונים אנו מבחינים בעלייה בדיווחים אודות פריצה והשתלטות על חשבונות ווטסאפ. השתלטות על חשבון עלולה להוביל לשרשרת של פריצות לחשבונות ווטסאפ נוספים של אנשי הקשר השמורים במכשיר שנפרץ.

על מנת למנוע פריצה לחשבון, אנו קוראים לציבור להקפיד על השמשת אימות דו שלבי לחשבון הווטסאפ, וכן על הגנה בסיסמא חזקה על התא הקולי האישי.

ברצוננו להדגיש כי קבלת קוד אימות מחברת ווטסאפ הנה רק במקרה בו נדרשת הפעלה מחודשת של חשבון, או במקרים בהם בעל החשבון רוצה להעבירו למכשיר סלולרי אחר. ככל שאין ברצונכם לבצע אחת משתי פעולות אלו, מומלץ שלא להעביר לאחרים את הקוד שמתקבל בהודעת ה-SMS, גם במידה והקוד מבוקש על ידי בני משפחה/קרובים, לאור החשש שמדובר בניסיון השתלטות על החשבון.

אזרחים אשר חשבון הווטסאפ שלהם נפרץ, מתבקשים לדווח למשטרת ישראל באמצעות הגשת תלונה מקוונת. החזרת החשבון לבעליו תתאפשר לאחר מספר ימים, ולאחר דיווח של קורבן העבירה ואנשי קשר שלו לחברת וואטסאפ על היותו של המספר שנפרץ.

לשימושכם, להלן קישור למדריך בעברית של ואטסאפ לעניין השבת שליטה על חשבונות פרוצים.

עו"ד יעל סולקין לביא, יו"ר ועדת הסייבר של מחוז מרכז בלשכת עורכי הדין: "כפי שכבר ציינתי בחודשיים האחרונים, ההאקרים לא נחים לרגע. גם אפליקציית ווטסאפ המאובטחת נפרצת. לכן, שימו לב לא להתקין את האפליקציה מחדש, אלא אם עברתם מכשיר או שקרתה תקלה שאת בירורה עשיתם מול וואטסאפ.

"אם נפרצתם. נא דווחו על כך למשטרה. הגישה לווטסאפ יכולה לאפשר לפורץ להגיע אל חומר מוצפן בטלפון. סרטונים, הודעות. פרטי אנשי קשר, ססמאות ועוד. שימו לב, עירנות היא שם המשחק. אנו בתקופה מאתגרת מכל הבחינות, ויש המנצלים זאת לרעה. שימו לב ❤במידה ונפרצתם, או שחושדים שהטלפון עבר חדירה, דווחו על כך. האפליקציה תוחזר אליכם תוך מספר ימים.

"למען הזהירות, עדכנו ססמא לתא הקולי וכן שנו ססמאות לכאלו שיהיו קשות לניחוש ולחדירה. אל תלחצו על קישוריות. אל תעבירו הודעות לקרובי משפחה. הם גם עשויים להידבק בפריצה. שננו והסבירו גם לסביבתם הקרובה. יש לתעדכן תרחישי סייבר במשרדכם מידי תקופה, זה לא מזיק ואף מועיל".

____________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%98%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90-%d7%a1%d7%95%d7%9c%d7%a7%d7%99%d7%9f-%d7%99%d7%a2%d7%9c/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות