בעזרת ארגון "בנועם", עו"ד אבו סייף יקבל במתנה בפסח את כלי האוכל

פתרון הלכתי: אפשר יהיה לתת את הכלים במתנה לעו"ד אבו סיף דרך ארגון "בנועם", ולשאול אותם ממנו עד אחרי תקופת הקורונה
רונן לוי |
עו"ד אבו סיף ונציג ארגון "בנועם"

נגיף הקורונה הגיע בתזמון גרוע עבור הדת היהודית, ממש עם כניסת הפסח וכל ההנחיות ההלכתיות לחג. עו"ד ראיס אבו סייף נרתם לעזרה לרבני ארגון בנועם, וקנה מהם את כל הכלים – מאחר ולא ניתן לטבול אותם במקווה.

הרבנים הראשים לישראל יצאו בהנחיות הלכתיות מפורטות לקראת חג הפסח בצל הקורונה, שניתנו לאחר התייעצות עם כלל הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. בעניין מכירת חמץ, הינחו הרבנים כי ניתן למכור חמץ גם דרך אתר הרבנות הראשית לישראל. השנה אפשר למכור חמץ גם למי שהקפיד שלא לעשות כן בשנים אחרות. מקומות שלא ניתן לבדוק בהם את החמץ, כיוון שאי אפשר להגיע אליהם בימים אלו בגלל הוראות הרשויות כגון בתי ספר, משרדים וכו' יש למכור מכירה מוקדמת עד יום שלישי.

ההסכם חתום ומוצג

הבעיה הגדולה יותר היא עם טבילת כלים, מאחר ועל פי הוראות הרבנים אם אי אפשר לטבול כלים במקוואות הכלים על פי ההנחיות, על מנת לא להתחייב בטבילת כלים חדשים אפשר ליתנם במתנה לשאינו יהודי, ולהשאילם ממנו לאחר מכן. רק אם אין אפשרות להקנות ישירות לשאינו יהודי ניתן לבצע זאת דרך אתר הרבנות הראשית לישראל. יש לזכור בעתיד, כשהדבר יהיה אפשרי, לטבול את הכלים ללא ברכה.

כאן נכנס עורך דין ראיס אבו סייף, נרתם לעזרה, התקשר עם ארגון בנועם וערך עימם חוזה לפיו, עקב המציאות המורכבת בעקבות נגיף הקורונה, הוא יקבל במתנה גמורה ללא שום התניה כלשהי כלל ועיקר את הכלים, באופן שאין בזה שום תביעה, אמתלה כלשהי, שקר, או טענה מכל סוג שהוא.

המתנה היא מכל מי שפונה לארגון בנועם במייל או באמצעות הודעת whatsapp, שהרי הוא מקנה לך את הכלים והם ברשותו של עו"ד אבו סייף לחלוטין על פי כל דין, הן ע״פ ההלכה היהודית והן ע״פ חוק המתנה ועוד, והינו תקף ע״פ החוק בישראל והן ע״פ המשפט הבינלאומי.

על פי החוזה שנחתם עם עו"ד אבו סייף, לאחר סיום משבר הקורונה, במידה וירצה הרי הכלים יחזרו מרצונך החופשי אם תחפוץ בכך לרשות הנותנים. כאשר בתקופה זו, יאושר להם על ידי עו"ד אבו סייף להמשיך ולהשתמש בכלים שברשותם, כל זאת בתנאי שלא יביע את התנגדותך לכך וככל ויתנגד עו"ד אבו סייף להמשך השימוש, הרי שהם יהיו חייבים להפסיק את השימוש ולאפשר לו לקחת את הכלים כאשר ידרוש זאת.

חג פסח שמח וכשר!

___________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%9B%D7%99-%D7%93%D7%99%D7%9F-%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%99-%D7%90%D7%91%D7%95-%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%A3-%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%A1/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות