ארגון בצלמו לרמטכ"ל: "מנע הרצאות של פרופסור מרדכי קרמניצר בפני חיילי צה"ל."

השבוע פרסם פרופסור קרמניצר מאמר ובו הצדיק את הטרור כלפי חיילי צה"ל. במאמר שנכתב על רקע אישורה של ח"כ היבא יזבק לרוץ לכנסת, הצדיק פרופסור קרמינצר את אישורה ואף מתח ביקורת חריפה על דברי הנשיאה אסתר חיות בו טענה שטרור ודמוקרטיה לא יכולים להיות ביחד
רונן חיים |
פרופסור מרדכי קרמניצר

במאמרו שפורסם בעיתון הארץ הבדיל פרופסור קרמניצר בין פגיעה בחיילים שאותו הגדיר מאבק בכיבוש לבין פגיעה באזרחים חפים מפשע שהינו טרור.

פרופסור קרמינצר משמש שנים רבות סגן שיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ומרצה פעמים רבות בפני חיילי וקציני צה"ל. בנוסף, המכון הישראלי לדמוקרטיה מקיים שיתופי פעולה רבים עם קציני צה"ל במסגרות ימי עיון וההרצאות ועוד.

בעקבות כך, פנה הבוקר ארגון זכויות האדם בצלמו לרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, ולשר הבטחון נפתלי בנט, בדרישה למנוע מפרסופסור קרמינצר להרצות בפני חיילי צה"ל. בפנייה נכתב שמלבד שמדובר בדברים לא נכונים עובדתית, שכן אותם מחבלים אינם מבדילים בין חיילים לאזרחים ופועלים לא על פי חוקי הלחימה הבינלאומיים . באופן עקרוני, לא ייתכן שאדם אשר מתיר את דמם של חיילי צה"ל יורשה להרצות בפניהם. בפנייה אף הוזכר שרבנים רבים הורחקו בשנים האחרונות ונאסר עליהם להרצות בצהל על רקע דברים שנאמרו במסגרות שונות שלטענת צה"ל מהווים פגיעה בערכי צה"ל. בין הרבנים הרב יגאל לווינשטיין מראשי מכינת עלי והרב קוסטינר מישיבת מצפה רמון שאף הודח משירות מילואים על רקע דברים שאמר במסגרות תורניות. לא ייתכן שתיהיה איפה ואיפה. ככל שרבנים אלו הורחקו, אין כל היגיון שמי שמתיר את דמם של חיילי צה"ל יורשה להישאר ולהיות חלק ממערך המרצים בצה"ל.

מארגון בצלמו נמסר: "אנחנו מקווים ששר הביטחון והרמטכ"ל שמביאים רוח חדשה לצה"ל יזכרו שאמירות כאלה הינם פוגעניות ומורידות את מורל חיילי צה"ל ללחימה. בטוחנו שיתקיים בירור מול פרופסור קרמימצר והוא יגרע משירות המרצים מיידית ."

אבי אלמליח,
דובר בצלמו 0587793420

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות