על פי התביעה, מדובר בדירות חדשות, אשר התובעים נכנסו להתגורר בהם במהלך חודש מאי 2015, לטענתם 3 שנים לאחר כניסתם לדירות ולאחר חורף גשום, ארע הצפה של מים ואדמת סחף ובעקבותיה, גובה המים בדירותיהם הגיע לכחצי מטר לערך והציוד והריהוט הרב שהיו בדירות ובחצרות נהרס לגמרי.
לאחר המקרה, הגיע למקום מהנדס מומחה, שנתן חוות דעת, שבמסגרתה נקבע כי האירוע נגרם בשל ליקויים שונים בתכנון ובביצוע עבודות הפיתוח מעל חצרות המבנים. כך נקבע בין היתר, כי לא נעשו הכנות לניקוז מסודר ולא בוצעה הגבהה או חגורה מעל מפלס הפיתוח, אשר יכולה לעצור סחב ומפל ולתת למים, נתיב טבעי לזרימה לכיוון היעד ולא לכיוון החצר.
לפני קצת למעלה משנה, שלח עורך דין בשם התובעים, מכתב לעירית ירושלים, במסגרתו דרש כי יבוצעו התיקונים הנדרשים במקום, וזאת על מנת למנוע הישנות המקרה פעם נוספת. מכתבו של עורך הדין, לא זכה לתגובה כלשהי, ועל אף שהגיעו נציגים מטעם הנתבעות למקום לבחינה המצב, לא בוצעו כל פעולות האו עבידות לתיקון הליקויים.
גם לפני חודשים, בתחילת החורף הנוכחי, נשלח מכתב נוסף לעירייה, משרד השיכון וחברת הגיחון בדרישה כי אלו יבצעו את התיקונים הנדרשים וכן יפצו את התובעים בגין הנזקים הרבים שנגרמו להם. כעבור חודש, התקבלה תגובה ממשרד השיכון, במסגרתה הוכחשו טענות של התובעים, ונטען כי העניין מתברר בבית המשפט, במסגרת תביעות שהוגשו על ידי בעלי דירות נוספים שנפגעו כתוצאה מהאירוע. גם מחברת הגיחון התקבלה תגובה כי אירוע ההצפה נגרם בשל היעדר ניקוז תקין בגינה אותה הקימה העירייה מעל הדירות שנפגעו והאחריות על הסדרת הניקוז הינה של העירייה. "חברת הגיחון איננה אחראית לתחזוקת מעברים ציבוריים, פארקים, שבילים וסמטאות ואחריות זאת הינה ועדיין על העירייה", נכתב בתגובת חברת הגיחון. עיריית ירושלים אפילו לא החזירה תשובה לדיירים.
בעלי הדירות שהגישו בימים האחרונים את התביעה חוששים בשל ההצפות האחרונות, דירותיהם שוב יוצפו. "הנה כי כן, בהתנהלותם המתוארת לעיל, ובמחדלים הרבים מצידן, גרמו הנתבעות נזקים רבים לתובעים, הן ממוניים הן לא ממוניים, מהם סובלים התובעים עד היום. איכות החיים של התובעים נפגעה אנושות, תוך שהם נאלצים לחיות בדירות ״חדשות״, בהן קיים ריח עובש, טחב ופטרייה חריף, אשר הולכים ומתגברים מיום ליום. כמו כן, ומאחר והבעיות הרבות לא טופלו, התובעים חיים בפחד תמידי, כי האירוע יחוור על עצמו", נכתב בתביעה.