עו"ד כרמית שחיבר – הצטרפות למאבק המתווכים בעניין ביטול חובת הרישוי

עורכת הדין כרמית שחיבר מתייחסת לפרסום תזכיר חוק המתווכים (ביטול חובת הרישוי ותיקונים שונים) התשע"ט (להלן : התזכיר) לפיו יבוטל הצורך בקבלת רישיון תיווך וביטול מבחני ההסמכה חולל סערה גדולה בקרב ציבור המתווכים ובצדק רב.
עו"ד כרמית שחיבר |
חוק המתווכים

תיווך הוא מקצוע לכל דבר ועניין הדורש מומחיות, בקיאות והבנה בנדל"ן, ניהול מו"מ וגישור על הפערים בין הצדדים, פתיחת השערים לעיסוק לכלל האוכלוסייה ללא כל סינון ופיקוח, כך שבעל המכולת יוכל להציע דירה למכירה יחד עם יתר הפריטים אשר מוכר במרכולתו הינה מסוכנת והנזק יהיה רב על התועלת.

אם אנחנו חוזרים מעט אחורה, בשנת  1996 חוקק חוק המתווכים בשל האנדרלמוסיה אשר שררה בשוק ובשל תלונות קשות על חוסר מקצועיות ואמינות מצד המתווכים. החוק קבע כללים ברורים וקריטריונים לקבלת רישיון התיווך בין היתר נקבע, כי קבלת הרישיון מותנית בכך שאותו מועמד לא נידון לעונש מאסר, שלא הורשע בעבירה פלילית שמפאת חומרתה ונסיבותיה אינו ראוי לשמש כמתווך ולא פושט רגל. חוק זה נכתב בדם ומתוך מטרה ברורה לעשות סדר בבלאגן שהיה עד להסדרה בחוק.

למרבה הצער, תזכיר החוק מבטל כל תנאי סף מינימלי לכניסה לשערי המקצוע ולא רק את חובת הרישוי, כך שהלכה למעשה שעריו של המקצוע יהיו פתוחים גם לעבריינים מורשעים, פושטי רגל, פסולי דין ולכל דכפין ללא כל פיקוח או סנקציה כלשהי לצידה ויפגע פגיעה אנושה ולא מידתית במתווכים המקצועיים בעלי הרישיון ובציבור בכללותו.

"במאמר מוסגר, אציין, כי הנמקת המדינה כאילו הרגולציה מכבידה וגורמת ליוקר המחייה הינה אבסורדית ואינה ברורה ואינה משיגה את מטרתה אלא הנזק יהיה רב על התועלת ויפגע במקור פרנסתם של המתווכים ובכלל הציבור ובעיקר באוכלוסיות מוחלשות שהן הראשונות להיפגע מאנשים חאפרים שחדרו לשוק ללא כל הבנה בתחום הנדל"ן" אומרת עו"ד כרמית שחיבר.

"כעו"ד המייצגת בתחום הנדל"ן ומעורבות בעסקאות מכר רבות יכולה לומר בפה מלא, כי תפקידם של המתווכים הינו קרדינאלי והם בהחלט הגורם היעיל בלא מעט עסקאות שבלעדיהם המו"מ בין הצדדים לא יגיע לבשלות. ואם לא די בכך, מלוא האחריות והסיכון בעסקאות מקרקעין יוטל על עורכי הדין" מסכמת עו"ד כרמית שחיבר "אני קוראת לציבור בכללותו ולעוסקים במקרקעין בפרט להצטרף למאבקם הצודק של המתווכים, היום פועלים לביטול רישיונם של המתווכים, מחר זה יהיה השמאים ומחרתיים יבטלו גם את רישיונות עריכת הדין."

עו"ד כרמית שחיבר

עו"ד כרמית שחיבר מומחית בנדל"ן ומייסדת פורום פסגת ארגוני הנדל"ן בישראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות