מגדל הסמים יוכל לחגוג את הנובי גוד עד 2 בלילה.

שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, מעין בן ארי, קיבלה את ערעורו של עו"ד יעקב שקלאר כי אין טעם והגיון בכך שנאשם בגידול סם מסוכן מסוג קנאביס, ישהה במעצר בית ללא פיקוח ויוכל לצאת את ביתו 3 שעות כל יום, אף הן ללא פיקוח, וקבעה כי אפשר להסתפק במעצר בית בין חצות לשש בבוקר. הלילה, באופן חד פעמי, הוא גם יוכל לחגוג את הנובי גוד ולחזור מהבילוי בשתיים בלילה.
אייל חן |
עו"ד יעקב שקלאר

נגד תושב בת ים, הוגש כתב אישום בגין עבירות של גידול סם מסוכן, וזאת לאחר שנתפסו אצלו 44 שתילים בכמות של 6.45 ק"ג סם מסוכן מסוג קנאביס, כאשר בביתו גם נתפס ציוד, לרבות מאווררים, תאורה, שקיות ומשקל. התביעה גם ביקשה להשאיר אותו במעצר בית מלא עד תום ההליכים. השופט דניאל בארי, קיבל את הבקשה וקבע כי הנאשם, יישאר ביחד עם בת זוגו בזירת הפשע, בביתם, שם לכאורה גידלו את הסמים. השופט בארי גם קבע כי הנאשם ישאר ללא כל פיקוח של ערב צד ג׳ כמקובל במעצרי בית והתיר לו לצאת להתאווררות ממעצר הבית כל יום בין השעות עשר בבוקר עד אחת בצהריים, ללא כל פיקוח.

בעקבות ההחלטה, הגיש עו״ד שקלאר ערעור לבית המשפט המחוזי בטענה שאין שום הגיון במעצר בית מוחלט עד תום ההליכים בזירת הפשע, כי אם קיימת מסוכנות מהמגדל – הרי שהיא קיימת בביתו שלו ולא מחוצה לו. באשר לשעות ההתאווררות גרס עו"ד שקלאר כי אם הוא יכול לצאת ל-3 שעות מדי יום, "מדוע לא 4? ולא 5 ולא עשר שעות?", כתב עו"ד שקלאר בבקשת הערעור.

2020

היום בשעות הצהרים התקיים הדיון בערעור, שם טען עו"ד שקלאר כי יש שינוי בחקיקה בעולם בכל הקשור לקנאביס וכי הוא סבור שצריך לשנות את מדיניות המעצרים בתחום הקנאביס. "מדיניות הגשת בקשות מעצר כנגד מגדלי קנאביס בביתם היא לא נכונה לטעמי. נדמה לי שיש חוסר היגיון וחוסר הלימה וחוסר מידתיות וגם לא לתכלית ראויה, בתנאי מעצר בית בזירת הפשע עם ה"שותפה לגידול" עם התאווררות ללא פיקוח למשך 3 שעות. זה לא מידתי ולא משיג שום מטרה והורס ללקוח שלי את החיים ללא שום סיבה", אמר עו"ד שקלאר.

מנגד התובעת עו"ד סיגל אלפר טענה, שאין מקום לשום הקלה נוספת כרגע בתנאיו של מגדל הסמים. "העורר נתפס מגדל סמים לא קלים וזו עבירת גידול שהעונש בצידה 20 שנה", אמרה בדיון עו"ד אלפר והוסיפה: "כבוד השופט בארי, למרות שהוא חוזר על החלטת כב' השופטת בן יצחק, נותן הקלה למרות שלא היו נסיבות חדשות ולא עובדות חדשות".

למרות דברים אלה השופטת מעין בן ארי החליטה לקבל את דברי עו״ד שקלאר, והורתה כי המגדל ישהה במעצר בית לילי בלבד בין השעות 24:00 ל- 06:00 למחרת והערבויות ישארו על כנן. "לאחר שקראתי בעיון את הודעת הערר ושמעתי טיעוני הצדדים, סבורני כי יש מקום לשנות את תנאי השחרור כך שיעמדו בהלימה אל מול המעשה", סיכמה השופטת בן ארי בהחלטתה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות