למי שייך הסימן המסחרי 'RICHMAN'?

מתברר שלא לזאת שרשמה אותו ברשם הפטנטים. בימים אלה, כאשר הכל חשוף באינטרנט, יש מי שמנצל זאת על מנת לנכס לעצמו סימנים רשומים.
מעיין לביא |

סגנית רשם הפטנטים, ז'קלין ברכה, פוסקת בקניין רוחני, קיבלה בתחילת השבוע את בקשתו עו"ד סער גרשוני, למחוק סימן מסחרי 'RICHMAN' מעוצב, לאחר שעו"ד גרשוני הצליח להוכיח כי מרשו הוא שהגה את הסימן ובעלת הסימן הנוכחי, לא ציינה כי הגישה את בקשת המחיקה בסין, דבר שלא צלח.

לרשם הפטנטים הוגשה בקשה, למחיקת סימן המסחר אשר נרשם בפנקס סימני המסחר בישראל לפני כשנתיים לסחורות מסוג טבק, צרכי מעשנים וגפרורים. בעל הסימן שהינו בבעלות צד שלישי, עיראקי שיושב בסין, הופתע כאשר ראה את הסימן שלו רשום על שם אלדיואן למסחר בע"מ. על פי הבקשה שהגיש עו"ד גרשוני, הוא משווק מוצרים הנושאים את הסימן מכוח אותו רשיון בשיתוף פעולה עם מר מונדר, תושב הרשות הפלשתינית והסימן נרשם על שמו באיחוד האירופי, בסין וברשות הפלשתינית. למבקש המחיקה, עבד אל קאדר אמיר, זכות לרשום את הסימן מכוח הסכם עם המעצב של הסימן שמקום מושבו בסין והטענה הייתה כי הסימן נרשם בחוסר תום לב ועל כן דינו מחיקה.
בעלת הסימן, טענה מנגד, כי היא חברה שהוקמה לפני כחמש שנים והיא הגתה ועיצבה את הסימן והוא נרשם על שמה כדין והיא החלה לשווק מוצרים הנושאים את הסימן כבר בשנת 2016 והגישה את בקשת הרישום שנה לאחר מכן.

לאחר הראיות אותם העביר עו"ד גרשוני ומנגד עדויות של בעלת הסימן הרשום קבעה הפוסקת כי גרסתה של בעלת הסימן באשר להשתלשלות העובדתית, אינה יכולה לעמוד ותצהירו של העד המרכזי מטעמה, מר עמיד, התברר כאוסף של טענות עובדתיות שהוא אינו מכיר ואינו מבין ובעלת הסימן לא סיפקה כל ראיה אובייקטיביות על ייבוא מוצרים הנושאים את הסימן הרשום במועד שטענה, דהיינו החל משנת 2016.

"לא הובהר כיצד הגיע הסימן לידיו של אותו עומר אשר הצליח לרשום אותו בסין לפני בעלת הסימן אם מר מחאמיד היה זה שהגה אותו. יתרה מכך, הליך שיזמה אלדיואן למחיקת הסימן בסין לא צלח לאחר שהערכאה המוסמכת שם סברה כי אלדיואן לא הגישה ראיות לשימוש קודם בסימן וקבעה שהראיות שהוגשו אינן משכנעות משנוצרו בידי אלדיואן עצמה", כתבה הפוסקת ברכה בהחלטתה וסיכמה: "הסכם הזכיינות אמנם נחתם רק בסוף 2017 ואולם אין בכך כדי להסביר כיצד הגיע עומר לסימן לפני בעלת הסימן, אשר, לטענתה, הגתה אותו. בנסיבות אלה סבורה אני כי מבקש המחיקה עמד בנטל להראות כי בעלת הסימן הגישה את הבקשה לרישום הסימן בחוסר תום לב לאחר שזה נלקח מבעליו הראשון, עומר, תושב עיראק המתגורר בסין".

עו"ד סער גרשוני, צילום: אורי לבני

עו"ד סער גרשוני "מי שמעתיק ומנסה לרשום שלא כדין סימן מסחר של אחר, גם אם הוא אדם המתגורר בסין, צריך לקחת בחשבון שבעולם של היום ישראל אינה אי בודד אלא חלק מעולם גלובלי"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות