הגבר רצה את כל הרכוש אליו בית המשפט נתן חצי לאשה

כולם חולמים שחיי הנישואים שלהם, יהיו כמו באגדות ולא יסתיימו. אבל, נישואים מושלמים יש כנראה רק באגדות ובפועל, שהאהבה נגמרת, מתחילים בדרך כלל, הריבים הקשים.
נעמה כהן |

בני זוג מאזור המרכז, שחיו ביחד כמעט 10 שנים, מחציתם בנישואים אזרחיים, החליטו לפרק את החבילה, והגבר החליט, שהכל שלו ובלעדיו לא היה לאישה דבר, אולם אז הגיש עו"ד דוד ביטון תביעה נגד הבעל והוא נאלץ לשלם כסף רב.

האישה הגישה באמצעות עו"ד דוד ביטון, שתי תביעות, בהן היא טענה שהם היו בני זוג והיא עתרה לפרק את השיתוף ברכוש המשותף שצברו במהלך תקופת חייהם המשותפת ולחייב את הגבר בתשלום דמי שימוש ראויים בגין התקופה בה השכיר את דירתם המשותפת וגבה לעצמו את דמי השכירות.

מנגד הבעל שנתבע, טען שהם מעולם כלל לא היו בני זוג, אולם במהלך חקירתו הנגדית השיב תשובות שונות בהן סתר את עצמו. על פי השופט, הוא התחמק מלהשיב תשובות ישירות לשאלות שנשאל ולבסוף עלה מתשובותיו שהוא הודה שהם היו זוג. בין השאר בעדותו הראשית טען כי הם לא היו בני זוג והתגוררו בדירות נפרדות בשכר דירה, אולם לא הביא כל ראיה לדבריו על אף שעל פי השופט, לכאורה קל היה לעשות זאת.

כשנשאל כמה שנים היו בני זוג הוא התחמק מלהשיב לשאלה ובמקום זאת סיפר סיפורים שאינם קשורים לשאלה שנשאל, דיבר על עסקיו של אביו ועל דברים אחרים אולם כאמור, הוא הודה כי הם נישאו וכי התקיימו חתונה ומסיבת חתונה אליה הוזמנו חברים טובים שהגיעו בטיסה אותה הוא מימן. בתחילה טען כאשר נשאל, האם חשב בזמן אמת שהם גרים יחד כזוג, השיב ״אני חלמתי״, אולם לאחר מכן הודה כי: ״ביחסים שלנו היה גם רגש״.
לאחר שהגבר הודה בחקירתו שהצדדים היו בני זוג לכל דבר ועניין הוא טען שהתובעת ניצלה אותו ונישאה לו רק כדי להנות מעושרו הכלכלי וכאשר הכירו היא הייתה שרויה בחובות קשים והחשבון שלה היה מעוקל.

אז התברר כי הוא לווה עשרות אלפי שקלים מהאישה כשרצה להקים עסק. "הנתבע אינו מסביר כיצד יתכן שהוא, האיש האמיד, העשיר, בעל הנכסים שירש מאביו מגרשים – זקוק להלוואה מהתובעת האומללה, חסרת הנכסים ובעלת החובות של מאות אלפי שקלים", תהה השופט.

בסופו של דבר, בניגוד לדברי הגבר, השופט החליט לבסוף כי הכל יחולק שווה בשווה בין השניים, כולל העסק שטען הגבר שייך אך ורק לו הינו משותף, כך גם הדירה של בני הזוג משותפת וכל דבר שנרכש במהלך הנישואים, כולל שתי מכונות לעסק הוא משותף ולכן לאישה גם מגיע מחצית מדמי השכירות שקיבל על הדירה, שלאחר עזיבת האישה הוא השכיר את הדירה.

עו"ד דיני משפחה דוד ביטון עוסק באומנה, אימוץ, אלימות במשפחה, אפוטרופסות, גירושים, גישור, דיבה ועוד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות