הנחה להצגות לכל מי שקיבל הודעות ספאם מהתאטרון העירוני בחיפה

אם קיבלתם בשנים האחרונות הודעות ספאם לטלפון מהתאטרון העירוני חיפה, תקבלו בזמן הקרוב הודעה נוספת, הפעם חיובית יותר עם הטבות מיוחדות.
מעיין לביא |
Businessman pointing at an email icon on blurred city background

הטבות בסך 55 שקלים, הנחה ברכישת שני כרטיסים להצגות בהפקת תאטרון חיפה, שאר הלקוחות הנמנים על רשימות התפוצה יקבלו הנחה בסך חמישה שקלים להצגות התאטרון, כך נקבע בהסדר פשרה שקיבל תוקף של פסק דין, בבית המשפט המחוזי בחיפה, לאחר שהוגשה נגד התאטרון תביעה ייצוגית.

על פי התביעה שהוגשה על ידי שני תושבי הצפון, הם ביקשו לקבל "מנת תרבות" ובחרו להגיע להופעות שהתקיימו אצל המשיבה, נחשפו לתופעה של הטרדה בלתי פוסקת על ידי המשיבה, מתוך רצונה לעודד אותם להמשיך ולרכוש כרטיסים להופעות נוספות. הטרדה זו גם לא נפסקה לאחר משלוח הודעות סירוב כדין, באמצעות אותו אמצעי תקשורת בו עשתה המשיבה שימוש.

אחד מהתובעים, קנה כרטיסים למופע בידור של אנסמבל "ציפורלה", שהתקיים בלפני כשנתיים באמצעות האתר של האנסמבל, ולא של תאטרון חיפה, מסרו את מספר הטלפון הנייד שלו, תוך שהוא מסרב לקבל דבר פרסומת כלשהו. בימים שלאחר המופע, נשלחו אליו על ידי תאטרון חיפה, שני מסרונים שהיוו לטענתו דבר פרסומת של שתי הקומדיות "בעלים ונשים" ו- "מהוללת". לאחר קבלת המסרון השני, השיב התובע במסרון "הסר", אולם לאחר שבוע קיבל מסרון נוסף, שפרסם את פרויקט "ביטון".
התובע השני, טען בתביעה כי תאטרון חיפה שלח למספר הנייד שלו דברי פרסומת באמצעות מסרונים. התובע אינו יודע כיצד מספרו הגיע לידי המשיבה, ולא נתן את הסכמתו לשלוח פרסומות אליו באמצעות מסרונים. לטענתו, סך המסרונים שנשלחו אליו עמדו על 26, כאשר במספר הזדמנויות הוא השיב למסרונים ומסר הודעות סירוב מפורשות.

התובעים טענו כי הוטרדו מדברי הפרסומת שנשלחו אליהם, לא רק שלא ניתנה הסכמתם המפורשת לקבלם, אלא אף הודיעו על סירובם לקבל את דברי הפרסומת. השניים העמידו את סכום התביעה הייצוגית על סך של חמישה מיליון שקלים, כמו כן התבקשו צווי עשה, המורים לתאטרון להימנע משיגור דברי פרסומת לנמענים שלא נתנו הסכמתם במפורש, וכן לחייבה לאפשר לנמנעים למסור הודעת סירוב באמצעות שליחת מסרון חוזר.
מנגד טענו בתאטרון, כי יש לדחות את התביעה, מאחר ולתובע אשר בילה בהצגה לא נגרם לו נזק כלשהו ובאשר לתובע השני, לא מדובר היה בשיגור דברי פרסומת ללא קבלת הסכמה, שכן הוא נתן את הסכמתו לקבלת עדכונים מהתאטרון. מכל מקום, בתאטרון טענו כי אין הצדקה לנהל תובענה ייצוגית, שכן מדובר בנסיבות של תקלה נקודתית וחד פעמית והתאטרון מקפיד לקיים את כל דרישות חוק התקשורת.

בסופו של דבר, מבלי להודות בטענות הצדדים, זה כלפי זה, הגיעו הצדדים להסכמה על נוסח הפשרה שהתאטרון ימשיך להקפיד על יישום הוראות חוק התקשורת ותאפשר לנמענים של דבר פרסומת המשוגרים באמצעות מסרונים למסור הודעת סירוב באמצעות שיגור מסרון חוזר וכן . כמו כן התאטרון יעניק לכך אחד מ-15 אלף אשר קיבלו את דברי הפרסומת מטעמה, ללא אפשרות הסרה בהודעה חוזרת, פיצוי בסך חמישה שקלים ולכל מי שנפגע מהתקלה שהם 60 אנשים, פיצוי נוסף, בסך של 50 שקלים לכל אחד, באמצעות הנחה ברכישת כרטיסים בודדים ביחס לרכישת שני כרטיסים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות