הוסגר לצרפת יהודי שחטף את ילדיו

מדינת ישראל הסגירה בסוף השבוע את אזרח צרפת, יהודי במוצאו, המחזיק גם באזרחות קנדית, על מנת שיעמוד לדין בצרפת בגין חטיפת שני ילדיו מרשות אמם.
אייל חן |

פי בקשת ההסגרה, הוא וגרושתו עברו מצרפת לקנדה יחד עם שני ילדיהם. הזוג התגרש לפני תשע שנים והמבוקש וגרושתו ניהלו בקנדה מאבק משמורת על שני ילדיהם הקטינים ובתחילה נקבעה משמורת משותפת על הילדים. לפני שמונה שנים הורה בית המשפט בקוויבק כי המשמורת תעבור לאישה, והרשות להגנת הילד תקבע את הסדרי הראייה של האב.

ביולי 2014 יצא המבוקש מקנדה לצרפת לחופשה משותפת שאושרה על ידי בית המשפט שם, אך בתום החופשה הודיע לגרושתו כי אין בכוונתו לחזור לקנדה עם הילדים. בתי משפט בצרפת הורו לאב להחזיר את הילדים לגרושתו, אז הוא חטף אותם לסנגל. הילדים שהו שם במשך קרוב לשלוש שנים עד שהאב נעצר

האם פתחה בצרפת בהליך להשבת הילדים לקנדה על סמך אמנת האג בדבר ההיבטים האזרחיים של חטיפה בינלאומית של ילדים. לאחר שהורה בית המשפט הצרפתי למבוקש להשיב את הילדים למשמורת אמם בקנדה והרשויות השיבו את הילדים לאם.

בזמן הזה, האב נמלט מסנגל לישראל והחל בתהליך עלייה, שהוקפא בעקבות הודעה שהועברה מהאינטרפול לרשויות בארץ כי צרפת מבקשת להסגירו לידיה. הוא היה מבוקש בגין עבירות של חטיפה ממשמורת והוצאה אל מעבר לגבולות המדינה.

בחודש מאי השנה לבקשת רשויות צרפת, נעצר המבוקש בישראל. ביום 11.9.2019 הכריז בית המשפט המחוזי בירושלים על המבוקש בר-הסגרה לצרפת. ובסוף השבוע כאמור הוסגר המבוקש לצרפת.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות